Spring til...

Sådan foregår det, når du ringer til kommunen

Hvordan foregår en samtale, når du som barn eller ung ringer til kommunen og beder om hjælp? Og hvad sker der efter samtalen? Hvordan finder kommunen ud af, hvilken hjælp du har brug for?

Sådan foregår det, når du ringer til kommunen

Line er børne- og ungerådgiver i kommunen og kan være en af dem, der tager telefonen, når du ringer. Men hvordan foregår sådan en samtale egentlig?

Vær med, når Line taler med 15-årige Frederik, der føler sig utryg, fordi hans far drikker for meget alkohol og tit bliver vred.

Sådan kan en samtale foregå

Hvad sker der, når du har talt med os?

Når du har talt med os, får du måske at vide, at vi har brug for mere viden om dig og din situation for at finde ud af, om vi kan hjælpe dig. Det kan også være, du skal tale med nogle andre. Men hvad sker der egentlig i sådan en proces?

Sådan kan det videre forløb se ud

Svære ord, der er gode at kende

Hvis du skal til møde med en børne- og ungerådgiver i kommunen, kan der være ord, som du ikke kender så godt. Dem får du forklaret her i en samlet liste.

Tjek listen ud

Har du brug for hjælp - kontakt os hos Børn og Familie

Telefon

58 57 31 55
Mandag
Kl. 09.00 - 15.00
Tirsdag
Kl. 11.00 - 15.00
Onsdag
Kl. 09.00 - 15.00
Torsdag
Kl. 09.00 - 17.00
Fredag
Kl. 09.00 - 13.00

Adresse

Du kan aftale et møde i tidsrummet nedenfor
Torvegade 264200 Slagelse
Mandag
Kl. 08.00 - 15.30
Tirsdag
Kl. 08.00 - 15.30
Onsdag
Kl. 08.00 - 15.30
Torsdag
Kl. 08.00 - 17.00
Fredag
Kl. 08.00 - 13.00

Skriv sikkert til os

Send Digital Post, når du skal sende personlige oplysninger om fx helbred, familieforhold eller cpr-nummer.
SEND DIGITAL POST MitID

Skriv en besked

Send en kort besked uden personlige eller fortrolige oplysninger – så kontakter vi dig.
Send en besked

Har du brug for hjælp - kontakt os hos Børn og Familie